Problem-based Learning für Alle [Deutsch und Englisch]

Jeweils 09:00 - 16:00 Uhr

Ort: Herrenhaus (Hs 82), Peter-Monnik-Weg 9

Moderation: Prof. Dr. Arie van der Lugt;

Angebot durch: Hochschuldidaktik (Dozierenden-Service-Center)

Bereich/Kategorie: HD-Kompetenzbereich Methoden

Workshop PBL: Towards active learning in small groups

In PBL, both academic and softer professional skills are fostered in a small-scale learning environment where students actively seek to build upon their prior knowledge by solving problems together. This workshop is aimed at giving teachers from various academic backgrounds further insight into three important aspects of problem based learning: the role of the tutor in small learning groups, course design and teaching innovations at higher levels (the curriculum and beyond). After a general introduction, participants are expected to engage in active discussions of these topics, based to a large extent on similar collaborative learning principles.